top of page

סטרס וכאבי מחזור: איך סטרס יכול להיות חבר שלך


כמה פעמים אמרו לך "את חייבת להירגע?" "גוד וייבז אונלי!" האמת היא, good vibes only = הדחקה.

כמה זה מתסכל, כשאת בסטרס ובמקום לעזור לך ללמוד ממנו...אומרים לך שאת "שלילית" (ולא בקטע טוב;) ?!


עד היום, ברור לכולם הקשר בין סטרס רגשי לכאב בכלל, וכאבי מחזור בפרט. אבל אם את כמוני ורוצה:

  • נפש בריאה בגוף בריא

  • להיות משוחררת מכאבי מחזור

  • ולהוציא מעצמך את המקסימום כל יום מחדש

אז את כנראה כבר מבינה שלנסות להדחיק את הסטרס רק גורם לו לגדול. כי הבעיה בסטרס רגשי היא לא הסטרס עצמו, אל אההתייחסות אליו.


גילו במחקר על פני קבוצה של מאות אנשים בהמלך של מספר שנים את הנתונים המדהימים הבאים: ככל שאדם תופס את המושג "סטרס" בתור דבר שלילי, מופרש בגופו ההורמון המפרק קורטיזול. במצב כזה, הוא מפתח סיכון במחלות לב וכלי דם, ומוות בגיל צעיר. קורטיזול ברמה גבוהה מוריד את רמות הדלקת והכאב - על פניו נהדר.

אבל כשהוא צונח בזמן שנרגעה ה"סכנה" שעוררה את התגובה ההישרדות שהובילה להפרשתו, עולה רמת הדלקת והגוף חווה "נפילת מתח" מוכרת. בזמן הווסת הגוף שלך חווה שינוי הורמונלי מרמות גבוהות של אסטרוגן, ששומרות על עירנות ואנרגיה גבוהה, לרמות גבוהות של פרוגסטרון, שמאפשרות לגוך להשיר את רירית הרחם וגובות ממנו אנרגיה לתהליך.


אפשר לומר שזה זמן יותר פגיע. זה הזמן שבו הגוף יראה לך כמה קורטיזול או אוקסיטוצין הוא הפריש במהלך החודש ואיך הוא יתמודד עם הדימום, עם או בלי כאב - מושפע מכך ישירות. ומה קורה לאנשים שתופסים את הסטרס בתור דבר חיובי? קורה דבר מופלא בגוף שלהם - מופרש ההורמון אוקסיטוצין, המופרש בזמנים של אהבה, כמו לידה, חיבוק ובמיוחד בזמן אורגזמה. המשמעות היא שזה גורם לאנשים אלו להאריך חיים ובצורה איכותית!

הרבה אנשים חושבים שלוקח שנים ותהליכים ארוכים כדי לשנות גישה.


גיליתי דרך פשוטה, לשינוי ההשפעה השלילית של הסטרס

עם השאלה הזאת, במקום הדחקה:

"מה הלחץ הזה מלמד אותי שהוא טוב?"


כי אנשים שחושבים על סטרס כדבר חיובי ומלמד - גורמים לו להיות כזה בגוף!

ברגע שאת עוצרת לשאול שאלה במקום להיות על טייס אוטמטי ולהמשיך להילחץ מהסטרס את יוצרת שינוי משמעותית בהורמונים שלך. הגוף מבין שאת לא במצב הישרדותי וחודל מהפרשת הקורטיזול. כשאנחנו מוצאים את התשובה מה טוב בסטרס, נוצר ריפוי רגשי ופיזי. הגוף והנפש מבינים שאין צורך במנגנון הזה של עודף לחץ כדי לקבל את אותה למידה טובה.

ואז, באורח פלא, בפעם הבאה שאת פוגשת את אותו מצב שהלחיץ אותך, את מגיעה אליו ממקום מודע יותר ולכן מאוזן יותר. אוקסיטוצין מפחית רמות דלקת, ולכן את כאבי המחזור הוא עוזר למנוע. השאלה שנשארת היא מה לעשות עם כל הנארגיה החדשה שאת מרוויחה:)

נ.ב

את המדריך שלי להקלה טבעית על #כאבימחזור כבר הורדת? אם לא, הלינק כאן

 

נ.ב #2 עלתה על המנגנון הזה @kellymariemcgonigal. הלינק להרצאה שלה בטד ממש כאן. אל תפספי את זה!


Comments


bottom of page
<איזון הורמונלי>